Rehabilitacja

Centrum Nowoczesnej Fizjoterapii zapewnia kompleksową i skuteczną rehabilitację w zakresie reumatologii, ortopedii, diagnostykę i leczenie wad postawy wieku przedszkolnego, szkolnego i wieku dorastania; kardiologii, geriatrii, neurologii. W pracy wykorzystujemy koncepcję PNF (Propioceptywna Nerwowo – Mięśniowa Facylitacja/ Pracuj Nad Funkcją), założenia terapii manualnej, filozofię twórców metody FED (Fixation, Elongation, Derotation) (do leczenia skolioz).

1. W ramach jednorazowej WIZYTY SPECJALISTYCZNEJ, stosujemy zabiegi lecznicze w następujących jednostkach chorobowych:

REUMATOLOGIA:
•    zmiany zwyrodnieniowe stawów
•    ZZSK
•    RZS
•    zespół cieśni nadgarstka
•    bóle krzyża
•    koksartoza, gonartoza

NEUROLOGIA:
•    zapalenie nerwów obwodowych (rwa kulszowa, rwa barkowa)
•    ostre i przewlekłe zespoły bólowe kręgosłupa

KARDIOLOGIA:
• stany po przebytym zawale serca
• prewencja pierwotna i wtórna schorzeń układu sercowo – naczyniowego

ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA:
• stany po skręceniach, nadwichnięciach, zwichnięciach stawów i złamaniach kości
•    stany po zabiegach artroskopowych
•    stany po zabiegach operacyjnych narządu ruchu
•    stany przed i po endoprotezoplastyce stawów
•    fizjoterapia w zespole Sudeck’a i Volkman’a
•    fizjoterapia w osteoporozie

GERIATRIA:
•    ćwiczenia w geriatrii
•    rola aktywności fizycznej i diety w prewencji chorób wieku podeszłego i w poprawie jakości życia pacjentów
•    rehabilitacja osób starszych z chorobami układu krążenia
•    rehabilitacja w zespołach otępiennych, instruktaż postępowania z cierpiącymi na chorobę Alzheimera

KINEZYTERAPIA LECZNICZA I KOREKCYJNA
•    ćwiczenia leczniczo – usprawniające
•    ćwiczenia korekcyjne (dla dzieci w wieku 3-15 lat)

Kinezyterapia lecznicza i korekcyjna jest szansą nieinwazyjnego usprawniania zarówno dzieci jak
i dorosłych. Stanowi integralną część prewencji pierwotnej i wtórnej licznych schorzeń układu ruchu. Aż 80-90% dzieci i młodzieży ma wadę postawy. Zaniedbanie jej może prowadzić do problemów całego aparatu ruchu; najbardziej zagrożone są dzieci w wieku wczesnoszkolnym i w okresie dojrzewania (odstające łopatki, skoliozy, kifozy piersiowe, plecy okrągłe, płaskie, płaskostopie, asymetrie). Gimnastyka korekcyjna może w pełni wyeliminować, a na pewno zahamować szkodliwe procesy u dzieci w wieku 4-15 lat. Grupy ćwiczeniowe są małe – max. trzyosobowe i utworzone zależnie od wieku i rodzaju wady.

2. Ponadto w ofercie MASAŻE TERAPEUTYCZNE:

masaż klasyczny – zależnie od tempa i intensywności, może być masażem leczniczym, pobudzającym albo relaksującym; ma na celu poprawę krążenia obwodowego, normalizację napięcia mięśniowego, redukcję nagromadzonego stresu.

masaż relaksacyjny – odprężający, niwelujący skutki stresu, łagodzący, wyciszający

aromaterapeutyczny – masaż relaksacyjny, w którym dodatkowo wykorzystane są naturalne olejki eteryczne; działa odprężająco, wyciszająco, limituje skutki nagromadzonego stresu.

gorącymi kamieniami – masaż głęboko relaksujący, rozluźniający; poprzez rozszerzenie naczyń krwionośnych wspomaga krążenie krwi i pracę serca, normalizuje działanie całego organizmu, wycisza, pomaga nabrać sił, dodatkowo redukuje cellulit i poprawia elastyczność skóry.

detoksykujący bańką chińską – masaż błyskawicznie pobudzający przepływ krwi, uelastyczniający skórę, eliminujący toksyny i metabolity, rozluźniający powięzie, z efektem przeciwbólowym i przekrwiennym; znacznie pobudzający przemianę materii, rewelacyjny antycellulitowo.

terapeutyczny masaż kręgosłupa – połączenie leczniczego masażu kręgosłupa z elementami terapii manualnej stosownej dla danego schorzenia w obrębie kręgosłupa. Przynosi ulgę w bólu, rozluźnia powięzie, wspomaga naturalne uzyskiwanie poprawnej postawy ciała, odżywia kręgosłup i otaczające tkanki.

masaż dla kobiet w ciąży – idealny dla optymalnej kondycji kobiety w ciąży, relaksujący, minimalizujący obrzęki i normalizujący nadmierne napięcie mięśniowe, poprawiający przepływ krwi i limfy, działający także przeciwbólowo, antyżylakowo, poprzez poprawę elastyczności skóry – chroni przed rozstępami.

drenaż limfatyczny – poprawiający przepływ limfy i krwi w całym organizmie, usprawniający proces usuwania metabolitów i toksyn, dzięki czemu niweluje istniejące obrzęki i minimalizuje cellulit oraz działa prewencyjnie – usprawnia krążenie krwi i odżywienie tkanek.

3. FIZYKOTERAPIA:

ULTRADŹWIĘKI (SONOFOREZA) – o działaniu: przeciwbólowym, przeciwzapalnym, przyspieszającym  przepływ limfy w naczyniach limfatycznych i zwiększającym procesy wchłaniania substancji czynnych, wytwarzającym stan przekrwienny i powstanie ciepła w tkankach. Ultradźwięki przyspieszają gojenie się ran, zwiększają rozciągliwość tkanki łącznej w bliznach, zmniejszają napięcie mięśni

Ultradźwięki Z PODANIEM LEKU (FONOFOREZA) – działanie jak wyżej, ze wzmocnionym efektem, dzięki podaniu żelu, maści czy kremu

ELEKTROTERAPIA
•    prądy diadynamiczne (DD, Bernarda) – o działaniu: przeciwzapalnym,przeciwobrzękowym, przeciwbólowym (podwyższenie progu odczuwania bólu), rozszerzającym naczynia krwionośne, zwiększającym bądź zmniejszającym napięcie mięśni, stymulującym mięśnie, poprawiającym trofikę tkanek

•    prądy TENS – przezskórna stymulacja do zwalczania bólów ostrych i przewlekłych, TENS pobudza ukrwienie miejscowe, działając przeciwobrzękowo i przeciwzapalnie, przyspiesza proces gojenia, zapobiega zanikom mięśniowym, poprawia trofikę tkanek, przyspiesza usuwanie produktów przemiany materii i procesów zapalnych

•    prądy interferencyjne (Nemecka) – przeciwbólowe, poprawiające trofikę i ukrwienie tkanek, pobudzające do skurczu mięśni, wzmagające przemianę materii, przyspieszające resorpcję wysięków i obrzęków

•    prądy Traberta (ultra reiz) – szybkie działanie przeciwbólowe i rozluźniające, przekrwienne dla tkanek i stymulujące mięśnie oraz pobudzające ukrwienie (przez rozszerzenie naczyń krwionośnych) i rozluźniające

•    galwanizacja – działanie: przeciwbólowe, przekrwienne, usuwające metabolity, usprawiające procesy wewnątrzkomórkowe, zwiększające dopływ krwi tętniczej  do tkanek
i zwiększające odpływ z nich krwi żylnej i limfy, poprawiające funkcje odżywcze tkanek, przyspieszające procesy gojenia się zarówno tkanek miękkich (mięśnie, więzadła, ścięgna) jak i  kości, regulujące pobudliwość nerwów i mięśni

•    jonoforeza – w której wykorzystujemy prąd stały (galwanizacja) do wprowadzenia środków farmakologicznych do tkanek – działanie: przeciwbólowe, rozszerzenie naczyń krwionośnych, usuwanie metabolitów, przyspieszenie i poprawa procesów wewnątrzkomórkowych, poprawa funkcji odżywczych tkanek, przyspieszenie procesów gojenia się zarówno tkanek miękkich (mięśnie, więzadła, ścięgna) jak i  kości, regulacja pobudliwości nerwów i mięśni; wprowadzanie leków przeciwzapalnych, przeciwreumatycznych, przeciwbólowych, zmiękczających blizny, rozszerzających naczynia krwionośne

ELEKTROSTYMULACJA – stymulacja mięśni, w których doszło do zaburzenia przewodnictwa nerwowego oraz mięśni zdrowych (w zaniku prostym) lub nieznacznie odnerwionych

LASEROTERAPIA – Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation = LASER – wzmocnienie światła przez wymuszoną emisję promieniowania – działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie, przeciwobrzękowo, przeciwbakteryjnie, leczniczo w złamaniach, w gojeniu ran i owrzodzeń, leczniczo w stanach zapalnych i uszkodzeniach tkanek miękkich

OKŁADY BOROWINOWE – stosowane głównie w leczeniu chorób reumatycznych, narządu ruchu, w niektórych chorobach ginekologicznych; ale także jako zabiegi silnie przegrzewające, poprawiające ukrwienie, działające przeciwzapalnie, ściągająco i bakteriobójczo, przeciwbólowo, regenerująco, relaksacyjnie. Okład borowinowy nie tylko rozgrzewa, ale także oddziałuje bezpośrednio na skórę (kwasy humusowe i huminowe – najbardziej czynne), a sama skóra oddaje do borowiny szkodliwe produkty przemiany materii.

Twoje ciało potrzebuje odprężenia? Skorzystaj z zabiegów w ramach usług masaż Poznań i pozbądź się wszelkich dolegliwości! Specjalista Szymon Budnik, oferuje masaż sportowy, masaż relaksacyjny, masaż tkanek głębokich i wiele wiele innych. W przypadku różnego rodzaju kontuzji, przeciążeń lub nadwyrężeń, zachęcamy do skorzystania z zabiegów w ramach usług fizjoterapia Poznań.